Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service. Goede behandelingen, materialen en administratie zijn hierbij essentieel.
Wij volgen procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van de beroepsvereniging en wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg. Een goede klachtenbehandeling is hier een onderdeel van.
Voortdurende kwaliteitsverbetering
Onze praktijk werkt continu aan het op peil houden van de kwaliteit. Binnen de tandheelkunde zijn diverse kwaliteitsbevorderende activiteiten beschikbaar. Wij besteden tijd en aandacht aan onder meer de volgende zaken:
- Lidmaatschap van wetenschappelijke verenigingen
- Lezen vakliteratuur
- Volgen van bij- en nascholing
- Bijwonen van intercollegiaal overleg
- Deelname aan studiegroepen
- Interne scholing
- Deelnemen aan kennistoetsen
- Implementeren van nieuwe richtlijnen, veldnormen, gedragsregels en praktijkwijzers
- Bijwonen van themaprojecten
- Bezoeken van klinische avonden
Uw mening telt
Uw mening stellen wij buitengewoon op prijs. Hebt u suggesties hoe we u beter van dienst kunnen zijn? Neem dan contact met ons op. Zo kunnen we ervoor zorgen dat we goede kwaliteit blijven leveren.
Klachten en geschillen
Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. U kunt in dat geval een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts. Meestal is een gesprek met uw tandarts voldoende om het probleem op te lossen.
Mocht u behoefte hebben aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar onze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal kosteloos bemiddelen om een oplossing te vinden.
Komt u er met de hulp van de klachtenfunctionaris niet uit, dan kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Uw klacht wordt dan beoordeeld door een commissie van vijf deskundigen. De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel over of uw klacht gegrond is en kan, indien de klacht gegrond is, een schadevergoeding toekennen tot maximaal €25.000.
Meer informatie
Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen via het contactformulier van het Tandheelkundig Informatie Punt. Zowel allesoverhetgebit.nl als het Tandheelkundig Informatie Punt geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.